reklama

(Ne)zaujato o kravách a iných indických banalitách

Rok strávený v Indii mi dal dosť zabrať. Až som tam skoro dušu vypľula. Moje nasledujúce postrehy a názory by ste v cestovateľských príručkách od Lonely Planet asi len ťažko hľadali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

5 postrehov/banalít o Indii

Nemáš toaleťák? Máš predsa ľavú ruku!

Brrr... musím sa priznať, že pred odchodom do Indie ma až tak netrápili otázky malárie, zločinu či všakovakých iných pliag, ako strata pohodlia sedacieho záchoda a toaletného papiera. Jedna zo základných vecí, ktoré sa totižto o Indii na Internete dozviete je, že záchod má podobu diery v zemi a namiesto toaletného papiera slúži kýbeľ s vodou a ľavá ruka (preto sa považuje za vrcholne neslušné jesť inou ako pravou rukou). O to väčšia bola moja detská radosť na letisku, neskôr aj v práci a doma, keď som zhliadla tieto dve bielo žiariace výdobytky modernej doby (dobre, nie vždy doslova "žiariace"). Pod nátlakom síce priznávam, že spomínanej tradičnej metóde sa za určitých okolností vyhnúť nedalo. Verím ale, že po pár rokoch terapie sa mi malý plastový kýblik už vo snoch objavovať nebude.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Horn OK please

...je fráza, ktorá sa vyskytuje na "zadku" prevažnej väčšiny áut / nákladiakov / rikší. Dodnes neviem, ako tento gramatický skvost vznikol (doslovný preklad "trúb ok prosím") a čo presne má naznačovať.

V praxi mám odpozorované, že pri šoférovaní máte použiť klaksón keď:

- dávate niekomu najavo, že má ísť

- chcete naznačiť, že ísť chcete vy

- je na ceste prekážka v podobe kravy, opice, človeka

- je prázdna cesta a vám sa jednoducho zdá, že je naokolo príliš ticho

- v podstate nejaký funkčný klaksón máte

Týmto štýlom jazdy majú ostatní zaručené, že sa im nikdy nebude cnieť za tým melodickým zvukom trúbenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O metropole akou je Mumbai sa obdobne ako pri New Yorku hovorí ako o "meste, ktoré nikdy nespí". Len by som tu frázu trocha poopravila na "mesto, ktoré vďaka všadeprítomnému hluku, nikdy bohužiaľ nezaspí".

Romantická prechádzka dvoch... mužov?

A poznáte tento? Dvaja muži, držiac sa za malíčky, si kráčajú ulicou...

Nejedná sa o vtip, iba o trocha úsmevnú realitu v Indii. Nie je na tom nič zvláštne, či homosexuálne ladené. Teda aspoň nie pre nich. Pre nás, zahraničných, je to pohľad na ktorý sa ťažko zvyká. Hlavne keď si uvedomujeme, že za rovnakých podmienok by sa pri zmiešanom páre spustila vlna pohoršenia. Darmo, tradičná, trocha prudérna indická komunita, má svoje vlastné normy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vegetariánstvo trocha inak

Drvivá väčšina hindov nikdy neochutnala lahodnú chuť mäska. Tobôž hovädzieho (posvätné kravy, atď atď). Oni však zachádzajú do extrémov a na rozdiel od nášho európskeho vegetariánstva, nedoprajú si ani ryby a vajcia (nikto im nepovedal, že nie z každého vajíčka môže vyrásť zlatučké kuriatko). A tak sa všade kde pôjdete, stretnete s tradičným rozdelením reštaurácií na veg (vegeriánske) a non-veg (však vy viete). Takisto na potravinách odlišujú zelený a červený krúžok tie jedlá, ktoré si môžete dopriať a tie, za ktoré by vás bohovia potrestali (trocha preháňam, ale to aj oni, takže sme si kvit). A tak ľahko zistíte, že napríklad taká Coca-Cola neobsahuje mäso alebo vajcia. No kto by to bol povedal?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nakoniec (aby sa nepovedalo, že v nadpise zavádzam)...

Ty krávo pitomá...

...je veta, ktorú som si neraz vypočula od mojej mamy (ale inak ma má rada, myslím). Prišla mi na rozum často, keď som sa snažila vyhnúť stojacim, odpad žerúcim, mestským kravám. Indické kravy sú na rozdiel od tých zahraničných niečím iné. Ako podotkol jeden známy, majú lesklejšiu srsť a vyzerajú oveľa pokojnejšie. Ani sa tomu nečudujem. Ony sa totižto nemusia báť o svoj život. A tak sa vytŕčajú, zavadzajú, škeria sa na vás , ako by chceli povedať "mám ťa na háku, aj tak nič nezmôžeš". Moja odplata po návrate domov, šťavnatý steak. Juchú.

Nabudúce o Bollywoode, indickom rasizme, mojej noci strávenej na policajnej stanici a iných (ne)zaujímavostiach...

Zuzana Farkasová

Zuzana Farkasová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Blíženec = dve osoby v jednej. No nekúp to! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu